Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Slachtoffer van Phishing?

Deze term is in de digitale wereld inmiddels een redelijk bekend fenomeen geworden. Men ontvangt een e-mail van de bank waarin aangegeven wordt dat er een beveiligingslek is ontdekt. In de mail wordt gevraagd om via de aangegeven link in te loggen. En voordat met het door heeft is de bankrekening leeggeplunderd…

Bij phishing probeert een crimineel te ‘vissen’ naar uw inloggegevens. De e-mail ziet er in eerste instantie professioneel uit en is zelfs voorzien van het logo van de bank. Echter is de e-mail niet aan u persoonlijk gericht en komt de e-mail geheel onverwacht. De crimineel gebruikt vaak bepaalde ‘toverwoorden’ waar de mensheid in het algemeen gevoelig voor is, zoals: ‘beveiligingslek’ of ‘uw bankrekening is geblokkeerd’. Let erop dat de bank nooit zal vragen naar uw inloggegevens noch zal de bank vragen om te klikken op een link in de e-mail. Ontvangt u een dergelijke e-mail, neem dan in eerste instantie contact op met de bank om deze e-mail te verifiëren. Bent u reeds slachtoffer geworden van phishing en wilt u weten wat u het beste kunt doen, neem dan contact op met de juristen van MUS.

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren