Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Consumentenrecht

Als consument heeft u vaak meer rechten dan een verkoper u laat geloven. Wij komen op voor uw rechten! Wij leggen uit welke rechten u heeft en wat wij voor u kunnen betekenen als de aankoop niet aan uw verwachtingen voldoet. Wilt u direct advies op maat? Wij hebben jarenlange ervaring en staan u graag bij. Neem contact op via info@mus-juridischadvies.nl  om uw situatie te bespreken!

"Mijn spelcomputer ging binnen een half jaar stuk. Volgens de winkel zat er maar drie maanden garantie op. Nadat MUS zich in de zaak gemengd had kreeg ik kosteloos een nieuwe spelcomputer".

Consumentenrecht: welke rechten heeft u?

Als u een aankoop doet dan heeft u te maken met het consumentenrecht. Dit rechtsgebied gaat over de rechten en plichten van een consument. De consument is de zwakkere partij als het gaat om een overeenkomst met een professionele verkoper. Daarom krijgt de consument bescherming. Deze bescherming is vastgelegd in de wet en dit zijn regels waar de verkoper niet van af mag wijken.

In veel situaties heeft u te maken met de regels van het consumentenrecht. Bijvoorbeeld als uw wasmachine na 2 jaar stuk gaat, of als het product niet de kleur heeft zoals beloofd werd door de verkoper. Dit zijn voorbeelden van juridische problemen waar wij u bij kunnen helpen. Andere veel voorkomende vragen gaan over:  

  • Levering
  • Aankopen op internet
  • Aankopen in de winkel
  • Verkoop aan de deur of via de telefoon
  • Garanties
  • Ontbinding of vernietiging van de overeenkomst
  • Wanprestatie
  • Het product voldoet niet aan de verwachtingen
  • Abonnementen
  • Fraude en oplichting

"Het contract met mijn telefoonaanbieder zou pas ingaan na de aanleg van de glasvezel. Maar de telefoonaanbieder stuurde al een rekening voor de aanleg en ik zou twee jaar vastzitten aan het contract. MUS heeft dit goed opgelost. Het contract werd beëindigd en ik kon overstappen naar een andere aanbieder".

MUS pikt het niet (langer) en staat u bij!

MUS Juridisch Advies weet wat uw rechten zijn als consument en wij komen graag voor uw rechten op. MUS kijkt samen met u naar een passende oplossing en neemt u uw juridische zorgen uit handen. In de meeste gevallen is een gesprek of brief al voldoende om het bedrijf te laten meewerken. Mocht aanmanen of bemiddeling geen oplossing bieden, dan kunnen wij naar de geschillencommissie of de kantonrechter stappen. Wij overleggen de te zetten stappen eerst met u. Onze dienstverlening start met een gratis intakegesprek. Neem direct contact op om uw situatie te bespreken!

Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren